Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Σεξισμός ή Υπαρξισμός ?





Ενώ η δεκαετία του '60 "διασφάλισε" τη σεξουαλική απελευθέρωση και τις απενοχοποιήσεις του ανθρώπινου σώματος στον πρώτο κόσμο, η "πρόοδος" αυτή δεν έδωσε υπόσταση στην γυναίκα σαν πνευματικό ον αλλά ενίσχυσε την παρουσία της σαν άδειο κουφάρι (αφού τα μάτια συμβολίζουν τον πνευματικό κόσμο).
Φτηνό κρέας λοιπόν σε τιμή ευκαιρίας, υποδοχέας φύτευσης της εβδομαδιαίας μιζέριας, ακόμα και αν βγήκε από την κουζίνα.
Και όσες αφελώς ικανοποιούνται για τη θέση τους σε πατροπαράδοτα "αντρικά" επαγγέλματα, τότε ή καταστέλλονται με όσα τους επιτρέπουν ή δεν έχουν αποδεχθεί το σεξισμό σαν πολυεπίπεδη επίθεση η οποία συμπεριλαμβάνει τη θρησκεία, την κοινωνική κατασκευή του ανδρικού φύλου, τη μυϊκή δύναμη σαν πρωτογονιστικό ένστικτο το οποίο τάσσεται στην γενικότερη άρνηση για συλλογική συνείδηση, ανεξαρτήτως φύλου: Δεν οφείλει ο αντισεξισμός να εντάσσεται σε σεχταρισμένους φεμινισμούς οι οποίοι λειτουργούν ως ψυχοθεραπεία. Η χαομένη σεξουαλικότητα γίνεται υπαρξισμός και δεν έχει να κάνει με το "πολιτικό"...
Εν ολίγης δεν επιζητάς ένα φεμινιστικό κίνημα λόγω του ότι "δεν τα πήγες καλά με τους άντρες μέχρι τώρα", ούτε επειδή οι προσωπικές εμπειρίες σε οδήγησαν σε μία ακόμα ιδεοληψία, αλλά επειδή ερμηνεύεις την αρσενική επιβολή όπως ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΕΠΙΒΟΛΗ σαν προϊόν της κοινωνικής διαστρωμάτωσης. Σε καμία περίπτωση δεν χρειάζεται η θηλυκή αντεπίθεση να γίνει τυφλή καχυποψία προς το αρσενικό. Θα μου πεις δεν παίζουμε με ίσους όρους, όμως η πολιτική τοποθέτηση δε θα πρέπει να είναι προϊόν αυτής της ανισότητας.

Λογισμική Σύμπραξη

12 σχόλια:

heliconius sara είπε...

+φωνώ!

kaviros είπε...

"...ερμηνεύεις την αρσενική επιβολή όπως ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΕΠΙΒΟΛΗ σαν προϊόν της κοινωνικής διαστρωμάτωσης..." ΚΑΤΑΡΧΑΣ...ΤΙΣ ΚΑΛΗΣΠΕΡΕΣ ΜΟΥ!!ΘΑ ΘΕΣΩ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΓΩ ΔΙΕΡΩΤΟΜΑΙ ΣΥΧΝΑ.
ΔΙΑΠΕΡΝΑΕΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΦΑΛΟΚΡΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΡΩΜΑΤΩΣΗ ΩΣ ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΗ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ;
Ο ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΑΝΤΡΑΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΦΑΛΟΚΡΑΤΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΦΤΩΧΟ (ΟΤΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ;);
ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ 'ΑΝΙΣΧΥΡΟΣ' ΑΝΤΡΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΑΛΟΚΡΑΤΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΜΙΑ 'ΙΣΧΥΡΗ' ΓΥΝΑΙΚΑ;;ΜΠΟΡΕΙ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΝΑ ΑΣΚΕΙ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ, ΕΦΑΜΙΛΛΗ ΤΟΥ ΦΑΛΟΚΡΑΤΙΣΜΟΥ;;ΚΑΙ ΠΩΣ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΤΟΤΕ;
ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ Η 'ΘΕΣΗ' ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΛΟ;;ΜΗΠΩΣ ΤΟ 'ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΥΛΟ' ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ;;ΚΑΙ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΡΑΓΕ ΜΕ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΦΥΛΟ;;
ΠΟΣΟ ΦΑΛΟΚΡΑΤΕΣ Ή ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ;;; ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΦΥΛΟ ΑΣΚΕΙ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΤΙ ΘΕΩΡΟΥΜΑΣΤΕ ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΑ-'ΕΧΘΡΙΚΑ';;; Ε;Ε;

Mpompistis είπε...

πήγα να διατυπώσω κάποιες σκέψεις, αλλά ο Κάβειρος με κάλυψε. Και έθεσε καλύτερα, απ'ότι θα έκανα εγώ, τα ερωτήματα

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρες..αν και κάπως καθυστερημένα!
Η αναζήτηση και οι σκέψεις πάνω σε αυτά τα ζητήματα δε σταματούν ποτέ.
Για μένα ο φαλοκρατισμός είναι συστατικό όλων των κοινωνικών τάξεων όμως έχει κι αυτός την κλιμάκωσή του: ο καπιταλισμός έχει φροντίσει μια γυναίκα σε ανώτερη τάξη να μπορεί να επιβληθεί σε ένα φαλοκράτη της οποιαδήποτε κατώτερης τάξης.(Η χειραφέτιση αυτή γέμισε τις τσέπες της νομικής σαπίλας).
Η πατριαρχεία, (ως αλληλένδετη με το φαλοκρατισμό), είναι αναγκαία για την καταστολή των τάξεων. Όμως η αντρική επιβολή μπορεί να είναι περισσότερο οξυμένη στα χαμηλότερα στρώματα αφού οι γυναίκες σ' αυτήν την περίπτωση δεν έχουν ίσα δικαώματα στην εργασία όσο ο άνδρας. Χρειάζονται κενές μέρες για να γεννούν, δεν έχουν ίδια μυική δύναμη κλπ. .Η πλούσια γυναίκα λοιπόν δεν έχει να αντιμετωπίσει αποκλίσεις αφού το κεφάλαιο τα λύνει όλα. Μπορεί όμως η ίδια να δεχθεί επίθεση από τον εξίσου πλούσιο άνδρα της λόγω σωματικής δύναμης και να μη μπορέσει να τον αντιμετωπίσει. Η καταστολή του τακτοποιείται ναι μεν από τους μπάτσους που θα καλέσει η πλούσια γυναίκα, όμως αυτό δε σημαίναι πως οι άντρες έπαψαν να σκέφτονται φαλοκρατικά.
Όσον αφορά το αν είναι περισσότερο φαλοκράτης ο ένας πλούσιος ή ο φτωχός, πιστεύω πως είναι και οι δύο το ίδιο αφού ο φαλοκρατισμός διδάσκεται από την ελίτ και απλά οι ΄΄κατώτεροι΄΄ τον υιοθετούν για την αναπαραγωγή της υπακοής.

Η επιβολή μιας γυναίκας προς μία άλλη είναι ξανά ταξική επίθεση.'Αρα δεν υιοθετώ την άποψη ότι η επιβολή είναι μόνο γένους αρσενικού. Απλά έτσι φαίνεται μέχρι σήμερα αφού η βία υπερέχει αρυθμητικά ΄΄υπέρ΄΄ των ανδρών.

Ένας άντρας μπορεί να φερθεί φαλοκρατικά σε μια ισχυρή γυναίκα ανάλογα μόνο με την οικονομική του κατάσταση.Εφόσον είπαμε πως η χειραφέτιση της πλούσιας είναι αυτόματη λόγω της θέσης της.

Τώρα για τα ΄΄τρίτα΄΄ κι όλα τα φύλα, ο εχθρός είναι στις τράπεζες και στα υπουργεία

sure-realism

Mpompistis είπε...

Δεν αναλύεις ένα -τεράστιο για μένα- κεφάλαιο, που δεν είναι άλλο από την συναισθηματική εκμετάλλευση του αντρικού φύλου από το γυναικείο.

Και νομίζω πως είναι κεφαλαιώδους σημασίας στην φιλοσοφική αυτή αναζήτηση σου.

Mpompistis είπε...

Δεν είναι μόνο θέμα ταξικής ή μυικής δύναμης γενικότερα.

Οι συναισθηματικές αλυσίδες είναι κι αυτές εξίσου άξιες αναλύσεως και είναι περίπου ανεξάρτητες οικονομικής η άλλης παρόμοιας-αλληλένδετης φύσεως.

Και ξέρουμε πως η γυναίκα έχει το πάνω χέρι στην προκειμένη...

kaviros είπε...

Τί ωραιότερο από τη γέννηση μιας σκέψης...

Gender Terrorist είπε...

Το τρίτο κύμα του φεμινισμού (κάποιων φεμινισμών) δίνει απάντηση στις ερωτήσεις του καβειρου. Προτείνει να βλέπουμε συστήματα προνομίων. Αυτό θα πει ότι το αντρικό φύλο έχει προνόμια στη σημερινή κοινωνία απέναντι στο γυναικείο, και οι αρρενωπότητες έχουν σαφές προνόμιο απέναντι στις θηλυκότητες. Από κει και πέρα, ο πλούτος είναι ένα άλλο φάσμα προνομίων. Η αρτιμέλεια, η ηλικία, το χρώμα του δέρματος άλλα φάσματα προνομίων.

Το ότι είσαι straight, μη-τρανς άντρας και έχεις προνόμιο απέναντι σε straight μη-τρανς γυναίκες, δε θα πει ότι οι straight μη-τρανς γυναίκες δεν έχουν προνόμιο απέναντι σε λεσβίες μη-τρανς γυναίκες. Το να είσαι πλούσια μαύρη γυναίκα δε σε κάνει απρόσβλητη σε εξουσιαστικές συμπεριφορές, μόνο και μόνο επειδή έχεις χρήματα.

Να συμπληρώσω ότι είναι αηδία να λέμε εν έτει 2011 τους πούστηδες και τις λεσβίες "τρίτο φύλο". Επίσης τραγική αηδία να υποννοούμε ότι το να αντιμετωπίζουμε ρατσιστικά κάποιον/κάποια που ασκεί εξουσία είναι σωστή συμπεριφορά. Στο δικό μου σύστημα αξιών, αν κάποιος πούστης (έλεος που νιώθεις ότι σε κυβερνάνε οι πούστηδες και βρίσκοντια παντού, τί έκδηλη ομοφοβία είναι αυτή!) σε καταπιέζει δεν του φέρεσαι ρατσιστικά, του λες απλά ότι σε καταπιέζει. Βρίζεστε, πλακώνεστε, επιχειρηματολογείτε. ΔΕΝ του φέρεσαι ρατσιστικά. Γιατί απλά δε θα έπρεπε καν να τον βλέπεις ως κάποιον στον οποίο μπορείς να απευθύνεις ρατσισμό.

Αν μπορείς να του απευθύνεις ρατσισμό (και φαντάζομαι και σε πόσο άλλο κόσμο, αν κρίνω απ'τα επιχειρήματά σου) σημαίνει ότι δεν έχεις δικαίωμα να ωρύεσαι με κεφαλαία γράμματα για το πόσο δεν έχεις προνόμια εσύ ως άνθρωπος που επιτελεί αρρενωπότητα, και πόσο οι πλούσιοι παντός φύλου περνάνε καλύτερα από εσένα.

Σόρι, έπρεπε να το πω.

Επίσης η "συναισθηματική εκμετάλλευση των αντρών απ'τις γυναίκες" ή καλύτερα των αρρενωποτήτων απ'τις θηλυκότητες, έχει ξεκάθαρα να κάνει με το πόσο οι αρρενωποτητες και η πατριαρχία επιβάλλουν στα αρσενικά άτομα να είναι υποτελείς σ'αυτή τη συναισθηματική εκμετάλλευση. Στο λέω εγώ ως αναρχοφεμινίστρια. Αν ένας τύπος είναι σε φάση "διαμάντια και ρουμπίνια στα πόδια σου, ό,τι θέλεις θα κάνω φτάνει να μου ρίξεις ένα βλέμμα", αυτό είναι ξεκάθαρα δείγμα του πόσο τον έχει καταστρέψει η πατριαρχία. Βλέπει τη γυναίκα που γουστάρει ως "άλλο", ως μη-άνθρωπο, και συνεπώς υποχρεούται να πέσει σε τέτοιες υστερικές συμπεριφορές, αντί απλά να συνειδητοποιήσει ότι δεν παίζει χημεία και να ψάξει άλλη σχέση. Αν φέρεται σε όλες έτσι, κάτι δεν πάει καλά με εκείνον, όχι με τις γυναίκες που δεν του κάθονται.

Εμπάσει περιπτώσει, ναι ΕΙΝΑΙ τραγικό το πόσο γαμάει η πατριαρχία και ο σεξισμός ΚΑΙ τους άντρες. Γι'αυτό επιμένουμε ότι ο φεμινισμός δεν είναι θέμα μόνο των γυναικών. Αλλά θεωρούμαστε παράλογες. Τί να πεις.

kaviros είπε...

ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΣΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΑΝΔΡΑΣ ή μάλλον... και ποιός σου είπε ότι είμαι άνδρας;;;;Επίσης, το 2011 συνεχίζουν να ζουν άνθρωποι που γεννήθηκαν πριν το 1990.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Gender Terrorist είπε...

Εσύ στο blog σου:

Δευτέρα, 20 Δεκεμβρίου 2010
Κάτι στο ποδάρι...

"Σήμερα έλαβα ένα ακόμα mail από το Σ.ΕΚ.Α που με καλούσε σε απεργία (είμαι 2 χρόνια άνεργος...) "

Εννοώ, λες και δεν έφτανε η ματσίλα με την οποία εκφράζεσαι για να υποθέσω ότι γουστάρεις αρρενωπότητα κάργα.

Παρακαλώ ^-^

Ανώνυμος είπε...

trava xawsou ki allo epitidevmeni arnitikoura.. .o fwstirismos sou deixnei kompleksismo.

min epivaleis ston allo ton tropo pou tha ekfrazetai.einai toulaxiston knitiki taktiki kai den epitrepei perithwria zumwsis.an ta xeis ola lugmena, min astunomeveis ta blogs.

sou xoune pei pote gia koinwniko anoigma eleftheriakwn idewn, i tin exeis dei anarxiko ektrofeio?

V for V

Ανώνυμος είπε...

xaxa kalh fash V for V! Mias kai esy ta exeis pragmatika ola lugmena, den astunomeveis ta blogs kai den apantas anwnyma kai xwris epixeirhmata otan diafwneis me kati!

Guy Fawkes